Khamis, 25 Ogos 2011

Pide! Pide! Pide?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Apa yang pide,pide, pide tu? Pide sejenis makanan yang popular di Turki. 
Aku dah banyak kali buat, tapi hari ini paling menjadi.

Cubaan Pertama

Ni yang mula-mula sekali buat,inti jadi tapi keras macam batu.



Kali kedua buat, aku belajar cara lipat. Tapi masih lagi keras, bila sejuk (lepas 12 jam) dia lembut, aku masukkan balik dalam oven, keras balik. Apa masalah kau? ADUH! 

AKHIRNYA


Inilah hasil yang paling menjadi. Malezya Pidesi (bahasa Turki) yang bermaksud Pide Malaysia.
Penambahbaikan yang aku buat ialah, guna bread softener dan tepung khas untuk roti. Yeaaa...

 Muhammad Saffuan Bin Jaffar

5 ulasan:

  1. mcm sdp..hg wat kat aku 1...nk rasaaa..hehe
    -zern-

    BalasPadam
  2. athirah : ni bukan pizza, tapi lebih kurang mcm pizza la...

    zern : tgk mood... :)

    BalasPadam
  3. hehe, nak? Amik resepi dia... hehehe...

    BalasPadam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...